CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, February 3, 2009

Mari bermain TEKA-TEKI..

Hai adik-adik...

Hari ini kita akan bermain teka-teki tentang HAIWAN-HAIWAN DI ZOO..

Pernahkah adik-adik melawat ke Zoo?

Di Zoo terdapat banyak haiwan-haiwan...

Untuk mengenali haiwan-haiwan di Zoo,

Adik-adik perlu menjawab TEKA-TEKI di bawah.


CUBA adik-adik TEKA apakah NAMA haiwan-haiwan di bawah ?


TEKA-TEKI 1:

Saya sangat garang,

Badan saya ada banyak belang,

Bila orang nampak saya, semua akan lari,

Siapa saya?


TEKA-TEKI 2:

Saya boleh berlari dengan laju,

Ekor saya panjang dan cantik,

Ramai orang suka menunggang saya,

Siapa saya?


TEKA-TEKI 3:

Badan saya sangat besar,

Saya juga mempunyai hidung yang panjang,

Telinga saya sangat besar,

Siapa saya?


TEKA-TEKI 4:

Badan saya bertompok-tompok,

Saya berlari sangat laju,

Saya suka makan daging,

Siapa saya?


TEKA-TEKI 5:

Saya boleh tinggal di dalam air dan di darat,

Badan saya berwarna hijau,

Saya berjalan sangat perlahan,

Di atas badan saya ada cengkerang yang sangat keras,

Siapa saya?



Jawapan


Free Clipart



Harimau



Free Clipart


Kuda



Free Clipart


Gajah



Free Clipart


Harimau Bintang



Free Clipart


Kura-kura

0 comments: